מרן רבי דוד יוסף שליט"א: "בגללי מרן מסר את השיעור בעברית"

    מערכת האתר 5 Comment on מרן רבי דוד יוסף שליט"א: "בגללי מרן מסר את השיעור בעברית"

    חבר מועצת חכמי התורה, וראש בית המדרש "יחווה דעת" מרן רבי דוד יוסף שליט"א על מרן רשכבה"ג הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל: "זכיתי להיות תלמידו ממש. כשלמדתי בשיעור א בישיבת פוניבז' הוא היה מגיד השיעור שלי במסכת גיטין. השיטה שלו הייתה ללמוד היטב ולהעמיק בדברי הראשונים. הייתי מסכם הכל, ובליל שבת הייתי לומד עד הבוקר עם אבא שהתפעל מהבהירות והיה מתקשר ומדבר איתו בלימוד במהלך השבוע"

    רבי דוד יוסף. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן רבי דוד יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה חוראש בית המדרש "יחווה דעת" סופד למרן רשכבה"ג שהובא למנוחת עולמים לפני שעה קלה: "רגעים קשים וכואבים. זכיתי להיות תלמיד לפני חמישים שנה. הייתי בשיעור א בפוניבז' ור' גרשון היה מגיד השיעור שלי. נתן לנו את הדרך. השיטה שלו הייתה לדקדק היטב בדעות הראשונים וללמוד היטב את הסוגיה. הייתי כותב את השיעורים שלו, ובליל שבת הייתי חוזר על השיעורים במשך כל הלילה עם אבי שהיה מתפעל מהיושר שלו ומהבהירות והיה מתקשר אליו במהלך השבוע והם היו מדברים בלימוד".

    "הייתה תקופה מופלאה שזכיתי להסתופף בצילו. הוא היה בישיבה כמעט כל היום והוא היה כמו אבא טוב ממש, תמיד היה קשוב לתלמידים. חוץ מהשיעורים, כל אחד היה יכול לפנות אליו במשך כל שעות היום, ללבן את הסוגיא ולהבין את הדברים. הוא היה מדבר בסבלנו עם כל אחד ואחד, היה תענוג לשהות במחיצתו, הפלא ופלא"

    הרב ציין כי "בפוניבז' היו בזמנו כחמש מאות תלמידים. בשיעור א היו שבעים ואני ביניהם הייתי הספרדי היחידי. השיעורים בישיבה היו נמסרים באידיש, אבל בגללי ר' גרשון החליף לאך ורק עברית, גם תלמיד אחד היה אצלו כמו כולם".

    "שאלתי את אבא האם ככה זה גם בישיבת 'פורת יוסף' והוא אמר לי שבוודאי, זו גם דרך הלימוד של עולם הישיבות הספרדי. תשמע שיעורים מהרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל ותשמע שיעורים מרבי גרשון אדלשטיין זה אותו סגנון, אותה שיטה ואותה דרך. הוא היה לומד את כל הנושאים הישיבתיים, את החקירות, אבל היה מתמקד בעיון ישר בדברי הראשונים"

    שלושים שנה לפניי ועד לפני שבועיים הוא ישב ולימד את התלמידים. רציפות של כל כך הרבה שנים, לא חיפש אברכים ורבנים אלא אהב תלמידים צעירים במאור פנים לצעירים. כמאמר חז"ל 'עדינו העצני – שהיה מעדן עצמו כתולעת והיה מקשה עצמו כעץ' מול התלמידים לא היה עדין ממנו. מצד שנים לא היה תקיף ממנו כשמדובר בעיקרי היהדות. הוא לימד אותנו פרק בהנהגה".

    האזינו לדברים המלאים

     

     

     

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אין שום גוזמה בדברים הכל אמיתי מהכל פורצת הנהגה של שכל ישר ענווה ופקחות ועל הכל מרחף החיוך המסירות והענווה כל מה שר' גרשון אמר התקבל בלב התלמידים

      1. לא לשכוח שמרן רבי דוד יוסף הוא כיום ותיק מועצת החכמים לאחר הגר"מ מאיה שליט"א ונתמנה ע"י מרן חכם שלום שלא כחברי המועצת החדשים

    2. 3

      הרב יצחק יוסף בשיעור השבועי של פרשת בהעלותך אמר שמרן לא שלח את בניו ללמוד בפונוביז מאחר שלימדו שם רק ביידיש ומה שמספרים שמרן חזר כל הלילה בליל שבת על שיעורי ר' גרשון "דבר זה לא זכור מעולם".

      1. הדברים על הלימוד כל הלילה… התווספו רק בעלון ע"י הגהה אישית של הראשון לציון (ביררתי את זה עם העורך הרב דביר פרץ).